Specjalizacja "filologia dla mediów"

fot. Creative Commons Zero
Specjalizacja medialna to jedna z najmłodszych ścieżek zawodowych prowadzonych na kierunku filologia polska. Jej program łączy w sobie tradycyjną edukację filologiczną z praktyczną nauką o rzeczywistości multimediów.
"Filologia dla mediów" jest adresowana do wszystkich zainteresowanych pracą w mediach, reklamie i public relations. W programie przewidziane są przedmioty poświęcone każdemu z powyższych rynków. W bloku dotyczącym mediów znajdują się m.in. rynek filmowy, telewizyjny i radiowy, język w mediach, język filmu i rynek wirtualny; kwestie dotyczące dobrego przekazu reklamowego i PR-owego poruszane są na warsztacie autora tekstu reklamowego i PR, poetyce reklamy, rynku reklamy i PR i krytyce tekstu reklamowego. Sztukę skutecznych wystąpień wykłada się m.in. na retoryce w komunikowaniu publicznym oraz warsztatach z negocjacji. Pełna lista przedmiotów znajduje się tutaj.
Zajęcia realizowane w ramach specjalizacji medialnej pozwalają poznać rynek "od podszewki", m.in. dzięki inspirującym spotkaniom z osobami z branży. W roku akademickim 2018/2019 studenci mieli możliwość uczestniczyć w interesującej dyskusji z aktorem Markiem Bukowskim, znanym z filmów "Nad rzeką, której nie ma", "Pożegnanie z Marią" oraz seriali takich jak "Ekstradycja" czy "Na krawędzi".

Komentarze

Popularne posty